Uniwersalne masła z orzechów

Zdrowa dieta nie jest żadnym wyrzeczeniem. Można jeść słodycze i słone przekąski do woli, gdy wliczymy je w nasz bilans kaloryczny. Dzięki temu każde potencjalne zagrożenie dla naszej wagi i sylwetki nie będzie taki groźny. Niektóre produkty wyglądają niewinnie, ale zawierają dużą ilość kalorii. Warto wiedzieć na które z nich uważać.

Wysokokaloryczne, ale zdrowe masła orzechowe

masło orzechowe z orzechów laskowychCzasem nie zdajemy sobie sprawy z tego, ile kalorii może mieć dany produkt czy potrawa. Sprawa z liczenie kalorii jest dla wielu nieintuicyjna, więc ciężko dobrze zbilansować posiłek czy przekąskę, by była pożywna i odpowiednio kaloryczna. Oto lista najpopularniejszych produktów, które mogą być błędnie oceniane pod względem kalorii. Na pierwszym miejscu jest masło orzechowe z orzechów laskowych, najczęściej spotykane z dodatkiem kakao, co daje nam pyszny i wszystkim dobrze znany krem czekoladowy. Wszystkie masła orzechowe, nawet te bez żadnych dodatków, mają dużo kalorii w małej ilości produktu. Nie oznacza to, że mamy rezygnować z jedzenia tej pysznej i dobrej dla naszej diety przekąski. Wystarczy kontrolować ilość spożywanego masła, by nie stworzyć z dania z jego dodatkiem bomby kalorycznej. Masła orzechowe z orzechów laskowych, nerkowców czy migdałów świetnie wpływają na pracę mózgu oraz są odpowiednim elementem diety sportowców, dzięki dużej zawartości węglowodanów i białka.

Masło orzechowe sprawdzi się też w diecie osób, które mają problemy z dostarczeniem sobie kalorii w diecie – wystarczy niewielka ilość pasty z orzechów dodana do jogurtu, owsianki czy rozsmarowanej na kanapce, by dodać dużą ilość zdrowych kalorii i sytości posiłkowi. Dobrej jakości masło orzechowe powinno mieć w składzie same orzechy oraz ewentualnie sól, a na jego powierzchni może zbierać się naturalny tłuszcz.