Zdrowie w korzeniu – kurkuma

Kurkuma znana jest w naszym kraju głównie jako przyprawa do dań orientalnych. Ostatnimi latami, dzięki badaniom naukowych, pogląd na nią znacząco się zmienił. W Azji stosowana jest nie tylko w kuchni, ale również w tradycyjnej medycynie. Oprócz intensywnego żółtego koloru posiada szereg innych właściwości, które sprawiają, że jest produktem coraz częściej pojawiającym się w naszych domach.

Wpływ kurkumy na zdrowie

kurkuma bioW składzie kurkumy odnajdziemy wiele cennych witamin oraz soli mineralnych. Do najważniejszych zaliczyć możemy witaminę E, K oraz szereg witamin z grupy B. Jednak najcenniejszym składnikiem, którym może poszczycić się kurkuma bio jest kurkumina. Posiada ona silne właściwości przeciwzapalne oraz przeciwutleniające. W związku z tym pozwala skutecznie ograniczyć działanie wolnych rodników, w tym zmniejszyć ryzyko powstawania nowotworów. Kurkuma polecana jest szczególnie w okresie jesienno-zimowym. Wspomaga bowiem organizm w walce z infekcjami, które są powszechne o tej porze roku. Co ciekawe jest ona składnikiem wielu leków stosowanych w przypadku problemów związanych z działaniem wątroby, jak np. niewydolność czy stany zapalne miąższu wątroby oraz dróg żółciowych. Kolejnym cennym składnikiem występującym w kurkumie jest tumeron. Związek ten pobudza namnażanie i różnicowanie komórek nerwowych w mózgu. Polecana jest zatem osobom po przebytych urazach czaszki. Będzie ona cenna również dla osób borykających się z nadwagą. Zwiększa bowiem przemianę materii, a ponadto zmniejsza tworzenie komórek tłuszczowych.

Jak widać kurkuma nie tylko może nadać potrawom intensywny kolor i smak. Dzięki dodaniu tej przyprawy do dań możemy poprawić swoje zdrowie. Z jej drogocennych właściwości może skorzystać właściwie każdy. Warto zatem regularnie stosować ją jako dodatek do dań. Korzeń kurkumy możemy natomiast przechowywać w lodówce i dodawać do zup bądź mięsa.